Skip to content

Stichting AAP

Free Monkey

Stichting AAP heeft Conceptlicious gevraagd een game te ontwikkelen die ervoor zal zorgen dat de jongere doelgroep van AAP meer betrokken wordt – een branding game. Branding games zijn mobiele applicaties geheel in de stijl van het bedrijf of de organisatie, in dit geval Stichting AAP. Wij hebben Free Monkey gemaakt, een mix tussen een tunnelrun-game en de welbekende Angry Birds. De speler springt door het level naar de finish en moet ondertussen zo veel mogelijk pinda’s uit de lucht plukken. Aan het einde van ieder level redt de speler eenzelfde dier als wat AAP in het verleden gered heeft.

Tot slot kan de speler kiezen voor een eindeloos level waarbij de speler zoveel mogelijk pinda’s moet verzamelen en zoveel mogelijk combo-punten moet scoren. De game is niet gebonden aan één platform, zowel Apple als Android gebruikers kunnen de game downloaden!

Tegenwoordig hebben games steeds meer betrekking op de massa; waar jaren geleden de doelgroep werd aangeduid als mensen met een PlayStation, komt tegenwoordig de formulering iedereen met een smartphone dichter in de buurt. Een veel voorkomende trend in 2018 zijn branding games die het verhaal van het bedrijf of de organisatie vertellen. Waarom is dit nu pas een trend? Omdat bedrijven, anno 2018, steeds meer zoeken naar creatieve manieren van klantbinding, verbondenheid en betrokkenheid met de klant. Free Monkey vertelt het verhaal van AAP op een speelse en toch informatieve manier.

Download iOS
Download Android

Meer weten?
Bel met Rene; 053 – 711 88 30

Did you like this project?

Share it on these social networks!

HQ

Enschede

Bezoekadres;
Ariensplein 1, 7511 JX Enschede

Postadres;
Postbus 601, 7500 AP Enschede

Telefoon
+31(0)53 711 88 30

© | Conceptlicious

WhatsApp chat