Een tunnelrun mobile game om de jongere doelgroep te binden aan Stichting Aap

Branding game voor kids

Stichting AAP heeft Conceptlicious gevraagd een game te ontwikkelen die ervoor zal zorgen dat de jongere doelgroep van AAP meer betrokken wordt – een branding game. Branding games zijn mobiele applicaties geheel in de stijl van het bedrijf of de organisatie, in dit geval Stichting AAP. Wij hebben Free Monkey gemaakt, een mix tussen een tunnelrun-game en de welbekende Angry Birds. De speler springt door het level naar de finish en moet ondertussen zo veel mogelijk pinda’s uit de lucht plukken. Aan het einde van ieder level redt de speler eenzelfde dier als wat AAP in het verleden gered heeft.

Tot slot kan de speler kiezen voor een eindeloos level waarbij de speler zoveel mogelijk pinda’s moet verzamelen en zoveel mogelijk combo-punten moet scoren. De game is niet gebonden aan één platform, zowel Apple als Android gebruikers kunnen de game downloaden!

Een fantastische game om binding te krijgen met de jonge doelgroep

Automatische gegenereerd levels middels innovatieve code!

Zó 2016

Tegenwoordig hebben games steeds meer betrekking op de massa; waar jaren geleden de doelgroep werd aangeduid als mensen met een PlayStation, komt tegenwoordig de formulering iedereen met een smartphone dichter in de buurt. Een veel voorkomende trend in 2016 zijn branding games die het verhaal van het bedrijf of de organisatie vertellen. Waarom is dit nu pas een trend? Omdat bedrijven, anno 2016, steeds meer zoeken naar creatieve manieren van klantbinding, verbondenheid en betrokkenheid met de klant. Free Monkey vertelt het verhaal van AAP op een speelse en toch informatieve manier.

Design versus techniek

Free Monkey bevat tal van met de hand vervaardigde technieken, waaronder veel driedimensionale objecten. Alle objecten, waaronder auto’s, bomen én de pinda’s, zijn stuk voor stuk door de programmeur bij elkaar gebracht tot een vloeiend, samenhangend geheel: Free Monkey!

User interface design

 

Download

 

Een mobiele game voor telefoons en tablets

V

3D objecten maken de game

Vakmanschap en techniek komen samen in handvervaardigde designs die Free Monkey maken tot wat het is.

Code als basis voor innovatie

Dankzij innovatieve code is het laatste level oneindig lang, er worden telkens opnieuw verschillende delen van levels geserveerd.

z

Games inzetten als marketingtool

Het inzetten van (branding) games stijgt voornamelijk in populariteit, omdat de gebruiker onbewust bezig is met de game – én dus met het bedrijf. Wanneer deze game bevalt, ontwikkelt de gebruiker een positieve houding tegenover Stichting AAP

Bent u geïnteresseerd in ons werk?

Neem contact op

Meer cases bekijken?

Terug naar overzicht