Dit keer geen kleurplaat tijdens het wachten voor de kids, maar een leuke mobile game!

Een branded game voor Ribhouse Texas

Ribhouse Texas heeft in al haar restaurants sinds jaar en dag placemats met daarop een kleurplaat voor de kinderen die gaan genieten van een kindermenu. Gezien het mobiele tijdperk en de interesses van de jongere doelgroep hebben we gekeken naar een passende alternatieve invulling om de wachttijd tussen het opnemen van de bestelling en het opdienen van het eten leuker te maken. Hieruit is de Ribhouse Texas game voortgekomen.

Grill je eigen vlees en stel verschillende menu's samen

Een leuke game voor kids voor iOS en Android smartphones

Gamedesign

Het gamedesign van deze branded game is volledig uitgedacht voor kids in de leeftijd tussen 4 jaar en 10 jaar. We hebben rekening gehouden met de doelgroep op meerdere niveau’s. Iedereen in de game kan punten scoren en hiermee het eigen persoonlijke record verbeteren. Voor de oudere kids in de doelgroep is er nog een element dat er voor zorgt dat er extra punten te verdienen valt door het vlees op de juiste manier te grillen. Dus naast de juiste samenstelling van het menu is er ook nog een grill tijd die van belang is om de hoogst mogelijke score te verdienen.

De juiste sfeer overbrengen

Samen met het team waarmee we de game hebben geproduceerd zijn we eerst eens een bezoek wezen brengen aan Ribhouse Texas als gast. Tijdens dit bezoek hebben we gekeken naar de ambiance van het restaurant, de manier van tafel settings bij aankomst, de typische elementen binnen het restaurant en natuurlijk de cowboys en cowgirls in de bediening. Dit alles moest de basis worden van het design van deze game.

User interface design

Nadat het hele gamedesign was uitgedacht, de sfeer was bepaald zijn we bezig gegaan om eerst binnen een functioneel ontwerp de flow binnen de game vast te stellen. Vanuit dit functioneel ontwerp hebben alle onderdelen die nodig waren om de game te produceren in een lijst gezet waardoor de designers konden beginnen met het maken van alle grafische onderdelen. Zo moesten er bijvoorbeeld een paar speelvelden worden geproduceerd, verschillende laad schermen en alle losse onderdelen die de gebruiker kan kiezen om op het menu te zetten. En dit alles in een aansluitende en passende sfeer.

Wie Ribhouse Texas kent en er is geweest zal kunnen vaststellen dat bij het spelen van deze game alle elementen herkenbaar en overeenkomen met de werkelijkheid.

De productie

De productie van de Ribhouse Texas game is volledig binnen Unity gedaan. Alle onderdelen die zijn gemaakt door de designers zijn binnen deze game engine gezet in combinatie met de audio die natuurlijk niet kan ontbreken binnen deze game. Alle onderdelen hebben binnen de game zijn zo geprogrammeerd dat een uitbreiding op de game op goede wijze is toe te voegen aan de bestaande code.

Naast de grafische onderdelen en de audio zit er binnen de game ook een algoritme dat de score moet gaan berekenen. Deze berekeningen gaan per onderdeel dat juist is geconfigureerd, maar ook op de grill tijden die worden gebruikt. Binnen deze combinatie word er een highscore berekend.

User interface design

Download

Optimale branding in de doelgroep

Gamification van je product of dienst

Steeds meer bedrijven ondernemen stappen naar gamification om het product of dienst die ze aanbieden onder de jongere doelgroep onder de aandacht te brengen. Deze gamification van uw online aanwezigheid kunnen wij toepassen in een breed spectrum.

]

2D en 3D designs

Binnen de Ribhouse Texas game hebben we gekozen voor een 2D uitvoering, gezien het bovenaanzicht van de game is dit de manier om een bruikbare game als eindproduct te krijgen.

l

Ook een eigen branded game?

U bent ook van plan om een game maken? Of we hebben u hiermee op een idee gebracht? Kijkt u verder op de website in de verschillende cases en neem vrijblijvend contact op!

Bent u geïnteresseerd in ons werk?

Neem contact op

Meer cases bekijken?

Terug naar overzicht