Meer gamification binnen de Rabobank in de boarding campagne van HR

Creatieve HR applicatie

Welke afdelingen zijn er allemaal binnen de bank? En hoe laat je nieuwe personeelsleden dit ervaren? Het werd tijd dat de oude manier van informatie vertrekking vervangen werd door een meer interactieve, makkelijk aan te passen en vooral leuke variant. Conceptlicious ontwikkelde een applicatie die de personeelsleden de bank op een game achtige manier moeten leren kennen.

Gamification van informatieve content was noodzaak

Een applicatie die naadloos aansluit op de lopende campagne

Waarom gamification

De Rabobank stelde de huidige wijze van informeren naar nieuwe personeelsleden als achterhaald en vrij prijzig. Nieuw personeel kreeg voorheen bij start van de nieuwe baan een map met daarin verschillende brochures die alle afdelingen binnen de bank beschreven. De ervaring was dat er veel veranderingen binnen de bank waren waardoor niet altijd alle brochures up-to-date waren. Daarnaast waren het zoveel brochures dat de nieuwe mensen geen tijd namen om deze allemaal door te spitten, daarnaast was er ook geen controle over of men op de hoogte was van alle producten en afdelingen. Een nieuwe tool die attractief, innovatief en vooral controleerbaar moest zijn was de ultieme wens.

Van concept naar applicatie

Conceptlicious bedacht een concept dat naadloos aansloot bij de bestaande campagne van HR “boarding bij de Rabobank”. Binnen de applicatie is het de bedoeling dat de nieuwe medewerker inlogt en vervolgens met een vliegtuig zelf boven een landschap vliegt waar alle afdelingen staan beschreven. Per afdeling is er een langdingsbaan waar de gebruiker kan landen, vervolgens word er een verhaal beschreven, video’s afgespeeld, foto’s getoond en enquetes gehouden. Alle events binnen de applicatie worden gelogd waardoor err precies bijgehouden kan worden wie waar is geweest.

Zelf uit te breiden

De applicatie laat zich middels een content management systeem vullen waardoor elke bank een eigen content kan invoeren. Dit was een vereiste aangezien niet ieder filiaal dezelfde producten en diensten aanbied. Een innovatieve interne applicatie die met veel enthousiasme is ontvangen.

User interface design

Interactieve applicatie met CMS

b

Een informatieve game

Iedere bank zijn eigen content, dat is het resultaat van een interactieve applicatie in combinatie met een content management systeem.

Analytische gegevens verzamelen

Alle gegevens worden opgeslagen in de database, wie kijkt waar eerst, hoe vaak komt iemand terug bij een product of dienst of waar word juist niet naar gekeken.

Z

Passend binnen de Rabobank omgeving

Banken werken in grote netwerken die onderhoudsvriendelijk moeten zijn, hierdoor zijn er vaak nog oudere systemen in bedrijf. Deze applicatie wekt van Internet explore 6 tot de nieuwste chrome browser.

Bent u geïnteresseerd in ons werk?

Neem contact op

Meer cases bekijken?

Terug naar overzicht