Een kostenbesparende oplossing voor innovatieve horeca ondernemers

Automatisering van bestellingen

Ook in de horeca is veel gaande omtrent automatisering. Klanten zitten nog niet 1 minuut op het terras en duiken massaal achter de smartphone om alle berichten te checken. Erve Brooks wilde door de vele bezoekers en bestellingen daar handig gebruik van maken. En de klant kan zelf in zijn eigen tijd en tempo bestellingen doorgeven, én er kan worden gesneden in personeel aangezien er een deel van de werkzaamheden bij de klant word neergelegd. Een innovatief staaltje programmeer was het resultaat.

Een directe koppeling tussen de webserver en kassa

Een inmiddels bewezen kostenbesparende applicatie

De vraag

Erve Brooks heeft Conceptlicious gevraagd om een applicatie te maken dit direct in verbinding staat met het kassasysteem. Er waren verschillende systemen op de markt waarin dit soort functionaliteiten naar boven kwamen. Echter was het zo dat er of een fee per bestelling moest werden afgerekend, of er moest geld op een tussenrekening worden geplaatst door de klant om vervolgens te kunnen bestellen… duur, omslachtig en absoluut niet service gericht.

De uitvoering

We bedachten samen met Erve Brooks een systeem dat volledig in het gesloten wifi systeem zou werken. Een directe koppeling tussen webserver en kassa maakt het mogelijk dat de klant de bestelling direct naar de kassa pushed. De klant kan via een QR code (of webadres) op tafel de menulijst ophalen, vervolgens geeft de klant aan welke tafel hij of zij zit en kan vervolgens de bestellingen invoeren. Na het invoeren word de bestellijst getoond en kan hij worden bevestigd en zal dan naar de kassa worden verzonden. Producten die nieuw worden ingevoerd binnen de kassa zullen direct zichtbaar zijn binnen de applicatie zonder tussenkomst van een nieuw systeem.

Een maatwerk applicatie die het Erve Brooks in het landelijke nieuws heeft doen komen door de eerste horeca gelegenheid te zijn die op deze manier de bestellingen laat opnemen.

User interface design

Horeca 2.0

Service naar klanten

De Spotta Nexus applicatie is in vele opzichten verbeterd ten opzichte van de oude wizard applicatie. Onder andere is de usability binnen de applicatie geheel anders ingestoken.

j

Directe kassa verbinding

De corporate identity van Spotta is geheel doorgevoerd binnen de Nexus applicatie, deze sluit nu naadloos aan op alle externe maar ook interne online uitingen van Spotta.

Geen omslachtige CMS systemen

Grote stromen data zijn overzichtelijk en meestal stochastisch, de visualisatie van data helpt om data sneller en beter te kunnen interpeteren. De Nexus app is hierbij een betrouwbare hulp voor Spotta

Bent u geïnteresseerd in ons werk?

Neem contact op

Meer cases bekijken?

Terug naar overzicht