Avonturenpark Hellendoorn viert haar 80ste verjaardag met een nieuwe game!

80 jaar Avonturenpark Hellendoorn

Avonturenpark Hellendoorn bestaat 80 jaar! Om dit te vieren zijn er het hele jaar door leuke actie’s en verschillende events georganiseerd. Naast de fysieke initiatieven rond deze bijzondere verjaardag is er door ons een leuke game ontwikkeld die Avonturenpark Hellendoorn aanwezig laat zijn op de smartphones en tablets van haar doelgroep. Met deze innovatieve en unieke manier van marketing is Avonturenpark Hellendoorn voorloper op gebied van “in game brand awareness”

Een unieke marketing tool om de doelgroep te bereiken!

Een verslavende factor om de brand awareness te vergroten.

Waterslidegame vs Katapult game

Binnen de game van Avonturenpark Hellendoorn hebben we gekozen voor twee soorten games, een waterslide game waarbij de speler verschillende obstakels moet ontwijken en zoveel mogelijk munten moet verzamelen. Een zeer verslavende game voor diegene die gebrand is op een highscore! Naast de waterslide game is er ook een katapult game ontwikkeld, deze levels nemen je mee naar de verschillende attractie’s binnen het Avonturenpark. De speler moet de bal met de katapult door alle ringen schieten om zo veel mogelijk punten te verzamelen!

Game design & GUI

Voor het game design van de Avonturenpark Hellendoorn game is gekozen voor een “low poly” design. Dit houd in dat alle onderdelen binnen de game op een visueel simplistische 3D zijn ontworpen, maar wel met een zeer duidelijke herkenning van de attractie’s die binnen het Avonturenpark aanwezig zijn. De GUI (Grafische interface) hebben we ontwikkeld dat er door spelers meteen een herkenning is qua iconen met andere apps die reeds op de smartphone staan. Wij noemen dit material design.

Door de navigatie van de game duidelijk te maken aan de speler hebben qua ondersteuning nog enkele aanwijzingen ontwikkeld die voorafgaand van het eerste level in beeld zullen verschijnen. Hierdoor weet de speler direct wat de bedoeling qua besturing van de games.

Technische implementatie

De implementatie van alle grafische onderdelen is binnen Unity gedaan. Unity zorgt voor de verschillende animatie’s en technische aspecten binnen de game (zoals scores, levens en precisie/mikken). De Waterslide game is technische zo gebouwd dat de levels door middel van code kunnen worden uitgebreid. Hierdoor is het updaten van levels een vrij eenvoudige handeling geworden. Binnen de Waterslide game is er ook een eindeloos level gemaakt waarmee de speler een mega score kan behalen.

De Katapult game is een zeer technisch spel qua implementatie, buiten de animatie’s en de verschillende complexe berekeningen hebben we hiermee een fantastisch speelbaar geheel gemaakt. Van het traploos aanspannen van de katapult tot de aantrekkingskracht van de bal maakt deze game tot een ware beleving van spel en 3D omgeving.

Game design

Download

“In game” brand awareness

Kids spelen met het merk

Kinderen spelen op een unieke manier met het merk Avonturenpark Hellendoorn. Met een grote herkenbaarheid van het park zelf zullen kinderen de herkenning omzetten naar het bezoeken van het park.

Van fotografie naar 3D

De attractie’s zijn tot in detail nagemaakt, vanuit een uitgebreide fotografie dag in het park is het 3D team erin geslaagd om het Avonturenpark binnen een 3D wereld vorm te geven.

Smartphone & Tablet

Vanaf nu is Avonturenpark Hellendoorn digitaal helemaal klaar om de jeugd te binden aan het merk. De game is speciaal gemaakt voor spelers vanaf 4 jaar. Voor zowel smartphone als tablet!

Bent u geïnteresseerd in ons werk?

Neem contact op

Meer cases bekijken?

Terug naar overzicht