Games

Games als marketing tool of bewustwording.

Games en Gamification

Games worden steeds vaker ingezet als tool binnen marketing van bedrijven en organisaties. Doelgroepen zijn hierdoor op unieke wijze bezig met het product of dienst. Games hebben tegenwoordig niet alleen maar de functie van entertainment, op dit moment worden games ook veelvuldig ingezet als bewustwording van een merk, als leermiddel binnen bedrijven, onderwijs en overheden. Of het nu een casual game, serious game of een e-learning game betreft verpakt in een game. Conceptlicious is hiervoor uw ideale partner. Wij bedenken, ontwerpen en produceren games van verschillende formaten.

  • Branded games voor bedrijven en organisaties
  • Gamification van bestaande software applicatie’s, vragenlijsten, en marketing tools
  • Game design, 3D en 2D producties voor games, apps en web applicaties.

Heeft u vragen over games binnen uw marketing strategie? of u wilt meer weten hoe een game te produceren voor uw product of dienst, neem dan contact op met ons.

Van educatie tot casual (branded) games.

Een unieke manier om uw product of dienst te laten ervaren.

Games voor mobiel

 

Een game is natuurlijk een ruim begrip, wij krijgen weekelijks de meest uitéénlopende vragen op dit gebied. Hierbij is ook altijd het apparaat een veel voorkomende vraag. Moet ik op mobiel mijn game gaan inzetten? of moet ik een game gaan maken die op de desktop te spelen is binnen een internet browser? Allemaal vragen die afhangen van uw doelgroep.

In principe kunnen wij voor elk platform een game produceren, Of het nu een smartphone, tablet, desktop, playstation, Xbox of ander apparaat betreft. Veelvoorkomend is de smartphone doordat bijna elke doelgroep hiervoor is voorbereid en ook gewend is om op dit apparaat en game te spelen.

Wij maken hoofdzakelijk games voor bedrijven, branded games worden steeds vaker ingezet binnen de marketing om op deze manier de doelgroep van een merk meer te betrekken bij het product of dienst. De meerwaarde van een game ligt hem in het element dat er op een leuke manier met het merk gespeeld word.

 

Gamification

 

Gamification is een term die vrij nieuw is, doorgaans is gamification een manier om de traditionele manier van applicaties om te zetten in een meer speelbare situatie zoals een game word gespeeld. Het kan zijn dat de traditionele manier niet meer werkt binnen de doelgroep waarnaar deze word aangepast met elementen en functionaliteiten die doorgaans binnen een game te vinden zijn. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld badges, voortgang indicatoren, interactief betrekken van social graph, etc.

Een voorbeeld van gamification kunt u vinden in onze case van de Rabobank. De Rabobank is overgegaan van een offline boarding tool voor nieuwe werknemers naar een game. Middels deze applicatie is alle informatie die binnen de offline variant zat verwerkt in een interactieve applicatie die door de hoge attractie waarde vaker word bekeken dan de offline variant. Daarnaast is binnen de gamification variant alles te meten voor feedback naar de afdeling HRM van de Rabobank.

Games als marketing tool

Serious games

Een serious game is een spel met een ander doel dan alleen puur vermaak. Het primaire doel is bijvoorbeeld communiceren, werven of selecteren, onderwijzen of het verwerven van inzicht.

Branded Games

Branded games worden vaak ingezet door bedrijven binnen de marketing mix, de doelgroep zal hier spelenderwijs bekend worden gemaakt met het merk, product of dienst.

Casual Games

Casual games worden gespeeld door de casual gamer, het verdienmodel van deze apps liggen in de aankopen binnen de apps. Zo kan een game bijvoorbeeld worden terug verdiend waardoor de investering weer terug komt.

Bent u geïnteresseerd in ons werk?

Neem contact op